Anasayfa Medya Duyurular LGS’de En Çok Yapılan Hatalar Neler? Öğrencilere LGS Tavsiyeleri!
LGS’de En Çok Yapılan Hatalar Neler? Öğrencilere LGS Tavsiyeleri!

LGS’de En Çok Yapılan Hatalar Neler? Öğrencilere LGS Tavsiyeleri!

6 Haziran’da yapılacak LGS sınavına artık sadece birkaç gün kaldı. Milyonlarca öğrencinin katılacağı sınavda artık küçük farklar sıralamayı belirleyecek. Ne kadar çalışmış olursa olsun sınavda yapılan hataların telafisi mümkün değil. Adana Güney Başak VİP Kurs Merkezi olarak LGS’de en çok yapılan hataları ve öğrencilere tavsiyeleri bir araya getirdik. İşte LGS sınavında dikkat edilmesi gerekenler…

LGS’de En Çok Yapılan Hatalar

Sınavda öğrencilerin çoğu heyecandan kimi ise acele okumaktan soru kökünü iyi okuyamıyor. ‘olamaz, değildir, yanlıştır’ gibi olumsuz ifadeler gözden kaçırılabiliyor. Problemler doğru çözülse de yapılan basit hatalardan dolayı yanlış yanıtlanabiliyor.

Soru arasındaki bağlantıyı doğru kuramama, görseli ve grafikleri yanlış yorumlama, soruda bilgi verilmeyen konular üzerine yorum yapılması, basit düşünülmemesi ve bilgi eklemesi nedeniyle yanlış sonuçlara ulaşılabiliyor.

Verilen sorunun çok zor olduğunu düşünerek soruya önyargılı olmak, soruyu çözebilecek kapasite olmasına rağmen çözülememesine neden olabiliyor.

Sınavda yapılan en büyük hatalardan biri de önce kitaplığın sonra optik formun işaretlenmesi. Tam da sınav biterken kitapçıktaki cevapları optik forma kodlamaya çalışmak hatalara neden olabiliyor. Bu esnada kodlamayı yetiştirememek, aceleye getirildiği için panikle yanlış işaretleme ya da kaydırmak yapılan en büyük hatalar arasında geliyor.

LGS’ye Girecek Öğrencilere Tavsiyeler

İşlemleri Kontrol Edin

Türkçe sorularında “Her sorunun cevabı yüzde 50 soru kökünü doğru okumaktan geçer” denilir. Bunun için soruyu doğru okuyup iyi anlamalı. Özellikle verilen bilgiler tek tek okunmalı.

Sınav kâğıdına işaretlenecek küçük notlar, yapılacak küçük analizler sizi doğru cevaba götürecektir. Bunları yapılırken soruda neyin istendiği de doğru olarak belirlenmeli, ardından analiz yapılarak soru üzerinde kafa yormalı. 

Anlam bilgisi sorularında ise odaklanma ve yoğun dikkat gerekir. Bu sorularda önce soru kökü doğru okunmalı ve ardından ikiye düşürülene kadar seçenekler elenmeli. İki seçenek kaldığında eleme yapılamıyorsa vakit kaybının önüne geçmek için soru işaretlenerek başka bir soruya geçilmeli. Geçilen soru çözüldükten sonra önceki soruya dönmek yüzde 90 oranında doğru cevabın bulunmasını sağlar.

Matematik sorularında ise verileri doğru kullanmak sizi doğru sonuca ulaştırmada büyük önem taşır.

Bunun yanında işlem hatalarının önüne geçmek için yeterli zaman bulunuyorsa mutlaka işlem kontrol edilmelidir. 

Matematik problemlerinde verilen bilgiler şemaya dökülmeli ve ardından da modellemeler yapılmalıdır.

Sözel olan, sayısal cevabı bulunmayan yoruma dayalı sorularda ise cevap ilk şıklarda bulunsa dahi diğer şıklar da mutlaka okunmalıdır. Aceleye getirilecek sorular yanlış cevaplara neden olabilir.

Metne Bağlı Kalın!

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi sorularında soru kökünü okunup ne sorulduğu iyice anlanmalı, ardından soru cevaplanmalıdır. Şıkların hepsi okunmalı, seçenekler elenerek ilerlenmeli.

Bu sorularda ulusal egemenlik, milli birlik ve beraberlik, siyasal, sosyal, kültürel gibi kelime ve kavramlara özellikle dikkat edilmelidir.

“Buna göre” ya da “verilen bilgiye göre” ifadesi yer alan sorularda verilen bilgiye göre soru çözülmeli, kesinlikle ekstra bir yorum eklenmemeli.

Sorular çözülürken zaman kaybına neden olmamak için takıldığınız sorular işaretlenerek başka sorulara geçilmeli, daha sonra bu sorulara dönülmeli.

Öğrenciler, Fen Bilimleri’nde yoruma dayalı sorularda yorum yapmakta zorlanabiliyor. Bu tür sorularda öğrenciler matematiğe fazla zaman ayırıp kalan 15-20 dakikada fen sorularını çözünce hatalar artabiliyor. Bu hataya düşmemek için Fen sorularına 30 dakika kadar zaman ayırılmalıdır.

Soru çözerken hata yapmamak için tablo ve görseller incelenerek şıklarla bağlantılar kurulmalıdır.

Deney sorularında ise bağımlı, bağımsız ve sabit değişkenleri görsellerde tespit edip ardından şıklar incelenmelidir.

“Yalnızca yukarıdaki düzeneğe, deneye ve görsele bakılarak hangisine ulaşılabilir” şeklinde ifade bulunan sorularda da hatalar artabiliyor. Bu tür sorularda bilgilerimizi değil okuduğumuz şıkta ki verilenleri görsel veya deneyde aramak gerekmektedir.

Metne bağlı sorularda ise fen kavramlarına karşı dikkat edilmeli. Örnek olarak asit ve bazlardan söz ediliyorsa soru bu konuyla ilgili bilgiler düşünülerek çözülmelidir.

Adana LGS, YKS, TYT-AYT hazırlık kurslarından Güney Başak VİP Kurs Merkezi olarak bütün öğrencilerimize hafta sonu yapılacak LGS sınavında başarılar diliyoruz. Güney Başak VİP Kurs Merkezi’nin LGS, YKS, TYT-AYT kursları ile ilgili bilgi almak için bizi arayabilir veya Güney Başak internet adresinden detaylı araştırma yapabilirsiniz.